9 Kasım 2012 Cuma

Ağız Yarasını Hangi İlaç Geçirir?

Sponsorlu Bağlantılar:

AĞIZ YARALARI NASIL GEÇER?

Bir çoğumuzu yemeden içmeden kesen, hele bir de boğazına düşkün biriysek bende olduğu gibi hayata küstüren bir sorundur ağız içi yaraları. Kısaca aft da denilen bu yaralar bir kere çıktı mı genelde sürekli tekrarlar. Hele bir de bünyenizin epey zayıf olduğu bir dönemde adeta ağzınızda zehirli bir çiçek bahçesi gibi açar. Aftlar için pek çok yazı yazdım tabi bir de ilaç tavsiye etmek istiyorum bu can sıkıcı ağız içi yaraları için.

Tantum Verde gargara tavsiye eden doktorlar da oldu ama açıkçası ben bu gargaranın pek bir faydasını görmedim. Ağzımı uyuşturduğu için belki kullandıktan sonra biraz acıyı hafifletiyordu ama aftı geçirdiğini görmedim. Tantum Verdeyi boğaz enfeksiyonlarım da kullandığımda iyi etki ediyordu fakat aft için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Burada böyle isimleri yazıyoruz reklama girmesin ve yanlış anlaşılma olmasın. Cilt hastalıkları uzmanımın bana reçete ettiği Kenacort-A Orabase adlı bir pomat var. Reçetesiz de alınabiliyor bildiğim kadarıyla ve çok da ucuz bir fiyatı var. Yani sırf bunu yazdırmak için doktora gidecekseniz bir de muayene ücreti ödemeyin diye söylüyorum. Bu ilacı alın ve 1-2 saat kadar yemek yemeyeceğiniz bir boşlukta kullanın. Önce ellerinizi çok temiz yıkayın. Daha sonra ağız içindeki yaralarınıza ve tüm ağız içinize parmağınızla sürün. Pomat biraz zor sürülüyor değişik bir yapısı var fakat sizin pomadlı parmağınızı ağzınıza sürmeniz yeterli. İlaç sürülmemiş gibi sanılsa da etkisini gösteriyor. Sadece yaraya değilde tüm ağız içine sürün. Böyle sürmemizin nedeni, bizim henüz canımızı acıtmaya başlamadığı için göremediğimiz, yeni yeni oluşan ağız yaralarına da ilacı sürmektir. Bir kaç gün boyunca bu ilacı kullanınca ağız florası aftın etkisinden kurtuluyor.

Ertesi güne yarayı tamamen geçirmese de saatler içerisinde acı filan kalmıyor ve yara çok hızlı iyileşiyor. Ağız içi yaranızdan bu yazımı okuyarak kurtulursanız yorumlarınızı ve küçük bir teşekkürünüzü bekliyorum. Herkese bol sağlıklı günler.

Uyarı: Yukarıdaki yazıyı okurken, benim bahsettiğim markalarla herhangi bir ilişkim, alıp vermediğim olmadığını ve bir doktor olmadığımı belirteyim. Sadece deneyimlerime dayanarak bu yazıyı kaleme döktüm. Akdeniz ikliminin de etkisi olduğunu okuduğum aft yaralarından, bu yörede oturduğum için ben çok çektim siz de çekmeyin istiyorum. Siz yine doktorunuza danışmadan ilaç kullanmayın. Ayrıca bazılarımızda alışkanlıktır, ağzımızın içindeki yumuşak eti ısırırız. Aft sorununuz varsa bu tik diyebileceğimiz alışkanlıktan uzak durunuz. Ağız içindeki yumuşak eti ısırmak ya da koparmak afta adet; "buyur gel" demek gibidir. Şimdiden geçmiş olsun ve ağzınıza sağlık :)

İlgili aramalar: Ağız yaralarına hangi ilaç iyi gelir? ağız içindeki yaralar için ne tavsiye edersiniz? aft için ilaç var mı? aftı ne geçirir?